Saturday, 9 July 2011

KENAPA PERLU JADI MENARIK?

oke jangan tengok lama lama, DOSA






Haaa, kenapa? Aku rasa fenomena ney banyak berlaku dan rasanya semua orang mengalami benda ney cuma tahap kecenderungan tu je yang berbeza. Ada yang terkejar kejar glemer mungkin? atau barangkali dia tak yakin pada diri dia sendiri, *macam aku. Ahh ta kesah la semua itu. Janji kita kenal diri sendiri dan buat yang terbaik atas diri sendiri. Aku rasa perlu, dan tak perlu pun nak jadi menarik ney. Cop copp! Aku rasa perluuu. Sebab apa? Sebab aku rasa ia perlula. Tapi kalau semua orang jadi menarik, sapa yang nak jadi tak menarik neyy? Duhh. Keunikan, perbezaan dari segi daya tarikan yang ditonjolkan dari seseorang tu la akan buat kita tak jemu pun pandang atau ambil tahu pasal seseorang tu kann. Tertarikla gituu.


Tak yakin


Ada segelintir yang tak yakin pada diri sendiri mahupun sekelilingnya. Aku berpendapat bahawasanyaa dia ney, let say name dia Girl. Girl ney tak yakin pada diri dia taw. Dia rasa diri dia tak cantik. Boleh pulak kawan kawan ejek ejek dia pasal apa? Pasal tak cantik macam girlfriends dia. Alaa lumrah, semua orang akan banding bandingkan seseorang tu dengan siapa berdamping ngan dia. Tahu daa. Lepas tu, boleh pulak dia balik balik,tengok depan cermin yang dia memang tak cantik. Opss. Semua makhluk tuhan ada cantik dia sendiri kann, relax ah Girl :) So si Girl ney rasa tersangatlah merendah diri dan hilang keyakinan gara gara sebab tu je. Dia tak keluar rumah, tak jumpa kengkawan dia. Mak ayah dia ajak makan luar bila tak masak kat rumah pun dia tak mahu. Sampai macam tu sekali. Ayokk tatayookk,baek korang tarik balik kata kata korang tuu. Sian Girl. Sampaila satu hari ney Girl rasa sangat tertekan. Macam nak gila pun ada. Girl denga tekad nak ubah penampilan dia untuk jadi menarik dan lebih menarik di pandangan mata semua. Biar semu orang tahu dia juga layak untuk jadi menarik. Bagus Girl,macam ney la :) Girl dengan usaha die sendiri je pun, dah jadi cantik, kemas, penampilan dia awesomeee bebeh! Ha amek kau laki yang duk salu kutuk dia, amek hang! Sekarang Girl rasa berkeyakinan sangat! Semua kerja dia mampu lakukan, dia lebih yakin untuk berbicaraa depan rakyat jelata. Dia tahu mana kedudukan dia sekarang. Hoho, bagus Girl! Tapi mesti tak lari dari golongan golongan gadis yang mengatakan Girl ney gedikla, ape la, saja nak tarik perhatian lelaki la. Ala Girl,diorang tu semua jelesss! Persetankan semua tu, chaiyook Girl! 


Yakin sangat


Euww. Perfecto ney suka perasan tahu! Oke, meh laa aku perkenalkan. Name die Perfecto. Sebab semua dia nak perfect je. Bermula dari segi penampilan, kerja, personal blablabla sampaila ke hal sukan. Eh,sukan? Perfecto ney masalahnya satu je, die terlampau yakin sangatlaa. Uihh sapa kata tak boleh yakin, boleh sesangat! Tapi kalau dah cenggini fiilnya, memang tak ahh. Ikut aku,aku pun rasa nak lempang laju laju dia ney. Tapi aku baek,alhamdulillah aku baek lagi taknak tampar orang. Perfecto everyday akan pastikan semua semuanya lah berjalan lancar dan mengikut kehendak dia. Tapi die ney kejam. Disebabkan dia yakin dan sangat menarik orangnya, dia selalu pandang rendah kat orang lain. Suka kutuk dan memperlekehkan orang lain. Macam dia sorang je yang Famous Amos atas dunia ney. Dengan berbekalkan kurniaan tuhan, dia mempunyai paras rupa yang cantik, body aumm, IQ not bad, kira semua pun  dia ada. *Engat Perfecto, tu semua pinjaman Allah je haa. Tapiii, even perangai dia macam tu pun, dia tetap disanjung sanjung orang. Semua suka dia, disebabkan dia seorang yang menarik, haaa kasi tutup daa semua perangai dia yang buruk. Orang kata baekkkk punyeee~ je kalau pasal dia. It's so unfair kan. Elehh zaman sekarang, biasa la semua nak barang baik, orang baik, kerja baik, padahal diri sendiiri tak sedar :O

2 comments:

  1. hurm..kalo kita menarik keyakinan diri jadi tinggi..aku dulu gemuk gaban kot..mmg salu je down..sekang ni..aku yakin nak berhadapan dgn masyarakat..

    ReplyDelete
  2. @jiji
    aku terbalik,keding ke gumuk :O act,fizikal kita ney banyak mempengaruhi kan. gudluck!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...