Thursday, 16 June 2011

ALERT SIKIT BOLEH TAK?

salamm ya habibi ya maulana ya kasih ya sayang :D anda semua sehat taa? hariney aku rasa macam tak sedap badan laa. rasa seram sejuk je ha. rasa since malam semalam sebenarnya, tapi malas aku nak makan ubat, penat laa, kalau dah hari hari kene makan ubat lebih kurang 6biji time sehat, apetah lagi kalau demam atau selainnya. =____=" tak kuasa. *so, jaga kesihatan korang jugaa.


hariney, aku ada 3 benda kot, haa yela 3 jela, yang aku nak pesan kat korang semua, err *diriku jua T_T
pasal peka semua ney, aku memang tak ahh. aku ney lalai, kene jugak ngan nama aku, MACEKLALAI o_0
oke tade kene ngene, suke mepek ah aku ney. memang nampak remeh laa ape aku nak cakapkan ney, tapi effect die :( lu pikir la sendiri wuu.


FIRST.
kejadian ney berlaku beberapa tahun yang lepas laa, time aku err err darjah lagi kott, dalam darjah5 ke darjah6 gitu. time tu aku sangat aktif laa maen air kat swimming pool bawah tu *rumah aku apartment,tu je mampu* dengan kengkawan sekolah dan sekawasan. boleh dikatakan setiap hari di waktu petang atau tengahari kitorang akan mandi pool. padehal tade sape pun yang tahu berenang =_______=" 
ada laa, satu petang tu, around 6pm i guess, datang laa satu family ney menambahkan bilangan 'perenang perenang hebat' yang ada kat situ, mereka bertiga, maknye, kakaknye, + adeknye. adeknye ney kalau tak silap dan memang tak silap aku rasa, menghidapi penyakit down syndrome. sebab tengok dari rupa, gayanya, tingkah lakunya, ++ mak dia yang bukakkan baju bagai, padahal da besar panjang. oh ya, he's a boy. 


die da siap berseluar pendek paras lutut, die pun pergilaa dekat gigi kolam tu nak masuk. dandan die pergi masuk yang tempat paling dalam, 2.5meter tak silap, *bagi aku dalam, sebab aku pun tenggelam diri kat situ*. mak dengan kakaknya buat ape entah time ney, sibuk lipat lipat baju dia la kot. then, once dia masuk kolam, terus tak timbul timbul, ahh waterpark?! o_0 akulak yang cuak, sebab dari gaya dia turun ke dalam air pun sangat smooth criminal la wa cakap. elok je melaju masuk. aku nak pergi tolongg, bukan tanakk, tapi badan aku keras *tetibe* T_T a few seconds baru mak & kakak dia perasan then bising mak dia & secara pantas mak dengan kakak dia tarik dia ke atas, okeee. time ney aku rasa marah berapi api kat mak & kakak die, menyumpah nyumpah jugalaa aku dalam hati. kalau dah tahu dia tak mampu berfikir macam orang lain, jaga la elok elok! *aku bukan nak kurang aja,tapi aku rasa ape aku cakap ney betul*. baru tergopoh gapah mak dia. kalau lambat mesti dah lemas dah budak tu. ramaiii orang kat situ, tapi masing-masing leka maen air kan. haih, watch out peoples. benda ney bukan boleh bawak maen, *even abang aku selalu bawak maen! (lemaskan aku) =_______="




SECOND.
peristiwa ney berlaku kat swimming pool tu jugak. haha aku pun tatahu apesal aku asek nak petik perihal yang berlaku kat situ. mungkin terimbas kembali kenangan lalu *wahh lirik lagu keluar ;p
macam biasa, waktu tu petang dalam pukul 4/5pm gitu. time tu tade orang lagi, hanya aku bersama kakak aku ke dengan kengkawan, aku pun macam lupa jap~ kira kosong laa kolam dat time. then setelah kitorang berhuha huha kat situ, datang seorang ayah ney bersama dua orang anak die kot. sorang budak perempuan ta silap, jangkaan umur dia, dalam 4tahun maybe. yang lagi seorang ney macam baby taw, tapi bole taktih taktih da. kire kecil lagi laa. kecik macam ney >>>>>
HAHA! 


oke then, si ayah ney bawakla anak lelaki die yang kecil lagi comel macam gamba ney masuk dalam kolam yang cetek khas untuk kanak kanak tuu. dan dannn entah mana datang chinese girls yang ala ala model, kot. *sebab seksi macam kat tepi pantai* bergambar pulakk kat situ. kolam tu dala tak lawa =_______=" kitorang pun usha usha jugak tapi tadelah batak sangat sampai macam si ayah tu. bila da berphoto gedik tu, salah sorang chinese girls tu mintak tolong si ayah snap kan gambar diorang semua. aku tatahu la ape diorang cakap, tapi tengok dari jauh, macam tula gayanya. then si ayah ney tanpa keraguan dan baik hatinya tolong laa tangkapkan gambar diorang. haihh beberapa keping gambar jugalaa. sampaikan si baby tadi terapung atas air taw! !@#$%^&*()_ gila ke?! aku menyumpah gila habis laa kat ayah dia tu. tula lelaki, pantang! *err aku tahu tak semua lelaki,harap maaf* tahula gadis gadis tu cantik cantik, body jela. hihi ;p tapi kok ye ponn, jagalah anak tu duluu, keluarkan letak tepi dulu kee. apekejadahnya biarkan anak demi gadis gadis tadi laa =______= kesal betul. itupun gadis gadis tu yang perasan anak dia dah terapung atas air, tahu pulak menggelabah! erghh. korang yang nak bawak budak kecil, jaga ha! jangan maen lepas tangan macam si ayah dalam cerita ney. haih. 






THIRD.
err okaii, benda ney pulak baru jadi tadi :( haha. akula! sape suruh ta reti nak jaga elok elok kan da rosak. err sebelum ney aku pun bukan jaga elok elok punn, siap lambung lambungg, baling baling kat lantai serta jalan tar tu, aku buat macam boomerang *err korang tahu ta boomerang tu apa? o_0 ha pergi search haha. itupun aku tanya abang aku ;p ++ aku selalu jugak maen benda tu macam maen batu seremban :O hoho. benda yang aku maksudkan ney ialaah pinky fon akuu :( my 1 & only haha. fon aku flip, da patahh T_T abahhhh, tolongggg, nak fon baru? hihi ;p ney semua akibat aku tertidur, dengan fon aku sekali aku bawak tidur macam bantal peluk o_0 haihh. lagipun memang da patah sebelah taw kat bahagian penyambung antara dua tu, hariney patah lagi sebelah dan longlai da fon aku. macam sayur =_____=' nak otp pun kene pegang macam pegang timun je :( makk abahhh.


korang jaga laa harta benda elok elok, even aku pun ta jaga elok elok. biarla! janganla na jadi macam aku pulak. wuu. sadis tahu taa. ape entah aku nak cakap kat abah jap g , err seram. dala fon tu baru setahun 2bulan :( haihh ta panjang umur la fon neyy. *arwah baek orangnya* - kata kau. HAHA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...